همه امتیاز ساخت تبلیغ برای برندهای هیجان انگیزی مثل ردبول، اولد اسپایس و نایک نصیبشان نمی شود. حقیقت این است که بیشتر آدم ها در حیطه ی تبلیغات با مشتریانی مواجه می شوند که می خواهند به بازنشستگان صابون بفروشند. اینجا چطور تکنیک های قصه گویی به کار می آید؟ در این یادداشت، شما خواهید فهمید که چطور تکنیک های قصه گویی می تواند برای هر برندی کارآمد باشد
چرا تکنیک های
اجازه دهید طولانی ترین و حرفه ای ترین آگهی در دنیای تبلیغات را خدمتتان معرفی کنم: لگو مووی. بله، درست است. لگو مووی منجر به فروش محصولات لگو می شود. اما، به من چه. چرا؟ چون این فیلم فوق العاده است و من از تماشایش لذت می برم. همه ی اینها به یک حقیقت ساده ی انسانی باز می گردد: همه ی ما عاشق قصه هستیم. و به همین خاطر است که باید از تکنیک های قصه گویی در تبلیغات استفاده کنید. پس بپریم توی ماجرا
احتمال به خاطر سپردن و درونی کردن یک قصه 22 برابر بیشتر از حقایق علمی یا عبا رات است/جروم برونر
نخستین گامی که باید بردارید این است که درک کنید چه چیزی یک قصه بزرگ می سازد. همه قصه گو هستند، اما حقیقت این است که بیشتر ما قصه گوهای افتضاحی هستیم. اگر شما با عبارت سفر قهرمان» آشنا هستید، به خودی خود کارشناس به حساب می آیید. برای کسانی که آشنا نیستند: نگران نباشید! خیلی از شاخصه ها را در این یادداشت بررسی می کنیم
متاسفانه، میانبری به سازوکار قصه های بزرگ وجود ندارد. اگر شما می خواهید تکنیک های قصه گویی را به صورت جدی فراگیرید، کتاب آناتومی قصه» جان تروبی را پیشنهاد می کنم. به چند نکته مقدماتی برای شروع هم اشاره می کنم
کلید هر قصه ای، میل نشده ی یک کاراکتر است. اگر میلی نباشد، قصه ای هم نیست. طرح قصه ساده است: همه چیز درباره ی نیازها و امیال یک کاراکتر، و این که او برای برآورده کردن آن ها روی چه چیز سرمایه گذاری می کند
وقتی بدانید قصه ها چطور کار می کنند، وقت آن است که خلاقیت به خرج دهید. هرآنچه از طوفان ذهنی می دانید بردارید، دو تا از دوستان را دعوت کنید، بساط قهوه را برپا کنید، قلم و کاغذ بردارید و شروع کنید به فکر کردن. اگر جواب نداد، می توانید با نگاه کردن به ویدیوهایی که در این یادداشت به آن ها اشاره می شود در یوتوب الهام بگیرید. فقط حواستان باشد آخرش کار به دو ساعت خندیدن به ویدیوی گربه ها ختم نشود
چگونه برای فرزندانمان قصه بگوییم
دوازده تکنیک قصه گویی برای برندهای حوصله سربر: چطور یک کمپین تبلیغاتی اثرگذار خلق کنیم
کتاب قصه کودکان، چگونه باید باشد؟
قصه ,های ,یک ,گویی ,ها ,ی ,است که ,این است ,قصه گویی ,در این ,قصه های
درباره این سایت